Hem, ljuva hem

Nåväl, efter en vecka med sol, bad, god mat och goda vänner nere vid medelhavet vill jag nog påstå att det är lite väl kallt här uppe i Norden. Är det inte dags för sommar nu eller? Men jag ska inte klaga. En vecka med 30 graders värme var välförtjänt, men nu är det dags att återgå till det gamla vanliga. Jobb, träna, städa och allt sånt som mitt trevliga liv innehåller för tillfället. Måste ju dock erkänna att jag gärna hade varit kvar till midsommar, minst. Jag fick ju en smärre chock klockan fem igår på Arlanda när jag steg ut i "vår-blivande-sommar-Sverige". Fy helvete tänkte jag och drömde mig genast tillbaka till varmare breddgrader. Men nu är det som sagt dags för annat. Planering inför min brors student. Nästan enbart för att jag får tillfälle att köpa en ny, smashing klänning... Vilket blir morgondagens mission. Samt att hjälpa D med studentskostymen. Nu är det dock dags för en kopp värmande te och en bra bok. God natt!  

Kommentarer
Postat av: Anna

YOU FÄGET!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback