Sköna maj välkommen!

Så är det valborg igen då. För ungefär hundra år sen gick jag i sexan och hade min allra första fylla just denna dag. På trefemmor. Tragiskt. Idag, hundra år senare har jag förhoppningsvis mognat, i alla fall litegrann, och ska ha picknick i goda vänners lag. Valborg är väl någon slags gemenskapsdag inbillar jag mig. Även om man många gånger ser föräldrar med barnvagnar dragandes i ena handen och en ölburk i andra (och en massa småkids för den delen). Kanske är valborg en dag för alla tragiska människor, vad vet jag? Men picknick som sagt och gå och spana på någon eld, as always. Det där med elden kommer man ju inte från som det verkar. Det är ju faktiskt ett ganska mysigt sätt att inleda sommaren med! Nu hoppas jag mest på att vädergudarna skonar mig och min picknick från regn. Men det ser inte direkt bra ut måste jag säga. Har det någonsin varit fint väder på valborg? Inte så länge jag har levt i alla fall. Ha en bra valborg nu och drick er inte fulla på trefemmor! Ha.
image131
Hur mysigt är inte det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback