Liin på äventyr

Rubriken låter som namnet på en sagobok, ha! Men den här helgen va banne mig ett enda äventyr. Den beskrivs endast kortfattat här nedan, i punktform...

Fredag, inleds med en allt för tidig uppgång (04.00). Jobba, jobba, jobba. Hade dessutom inte sovit något eftersom jag stängde på torsdagen, suck.
♥ Inflyttningsfest i Medis, om man nu kan kalla det för fest. Hinnii = stupfull, ha! Blir taxiresa hem mot Krillan.
♥ Natten fredag/lördag. Jag är inne på mitt tredje dygn som vaken kvinna. Blir strandsatt på Lilla Essingen, fråga mig inte varför. Skramlar inhop mina sista enkronor och får en taximan att köra mig hem till Hinnii igen. Surt. Inget rajraj där inte.
♥ Utgång på lördag. Hetsdricker i min flashiga lägenhet, ensam.
♥ Jag och Å ends up på Chaplin's, inte helt ok. Blir i vilket fall bjuden på efterfest av en vakt.
♥ Blir bjuden på ännu en efterfest, på McDonalds, ha!
♥ Kvällen slutar med att jag blir strandsatt en andra gång på Lilla Essingen. Panik. Ångest. Klockan är 05.30. Skulle upp och jobba om fem dryga timmar.
♥ Min räddare i nöden, en underbar taximan, plockade upp mig på busshållplatsen (bussen jag väntade på gick två timmar senare) och skjutsade mig hela vägen hem. TACK!

Ännu en hård helg i Liins liv. Så, vad jag har lärt mig av den här helgen då? Framför allt att jag från och med nu ska hålla mig borta från Lilla Essingen.


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha skulle precis säga det, du har lärt dej att Lilla Essingen INTE is the shit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback