Smygreklam

Spelningar är min nya grej. Är bland det bästa jag vet, för det ger mig en härlig känsla i magen. En lycklig sådan... Speciellt när det är människor man känner som spelar. Men jag kan ju inte förneka att jag längtar grymt mycket till Justin Timbelake i juni. Kan slå vad om att den spelningen kommer slå det mesta i känsloväg faktiskt, hi (fast det kanske är mer en konsert faktiskt). Ja, jag är en Justin-sucker...

Förra helgen var det MikaBerns, grymt! Och igår spelade mina kära vänner Viva Arcadia på K15. De beskrevs av den otroligt onödiga konferenciern som "lite rockiga", jag trodde att jag skulle svimma. Komisk kvinna. Inte en helt ok tjej det där alltså. Svänger gör dem i alla fall. Speciellt Fredrik aka The Rockstar, som har en himla inlevelse på scen (om man nu kunde kalla den lilla inhängnaden de stog i för scen). Han har faktiskt några riktigt sköna rockstar-moves för sig, hi. Synd var dock att ljudet inte var helt hundra och att min favoritlåt "Pushing Denims" inte spelades, illa. Men jag är nöjd i det stora hela, en helt ok kväll. Var dock sugen på Debaser, fast av helt andra orsaker...

Några andra som jag snart hoppas få se på en scen i närheten är min kära lillebrors band. De är också så där härligt poppiga och svängiga, men har även sina depressed-låtar (som man ändå älskar). Min bror är ju himla duktig (nej, det är inte storesyster-skryt), om några år kommer han troligtvis vara en välkänd singer/songwriter, hi. Det är bara det där flashiga band-namnet som saknas. Sunday Afternoon är deras förslag, av personliga skäl. Enligt min mening är The Afternoons ett bättre alternativ, men det är ju jag och mitt ego det (skulle ju vara helt lovely att ha fått döpa ett känt band). Det roliga är att detta lilla garagepop-band påminner så mycket om Viva Arcadia-grabbarna för några år sedan... Skulle dock vara roligt att se Dick (lillebror) och hans flashiga band spela på otippade K15. Första parkett för min del den dagen.

Dagens låt: Sunday Afternoon/ The Afternoons - Någonstans Långt Bort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback